Review: Da Vinci Jr 1.0 - instap 3D-printing

Door Carambola, 26-10-2015 12:00, bron: eu

Da Vinci Jr 1.0 - Instap 3D-printing

Normaal gesproken houden we het hier bij 4Tech voornamelijk bij hardware voor pc’s. Een uitstapje daarentegen is niet verkeerd, zolang het maar meerwaarde heeft voor jullie als lezer. Op de Maker Day van Cooler Master zagen we voor het eerst de printers van XYZPrinting in actie. Vandaag nemen we dan ook met plezier een kijkje naar een gebied van techniek dat de laatste jaren in populariteit toeneemt, namelijk 3D-printen.

Voor ons zijn 3D-printers een nieuw gebied waar we nog niet het fijne vanaf wisten voordat we aan deze review begonnen en we kijken er niet vreemd van op als voor jullie hetzelfde geldt. XYZPrinting verzekerde ons ervan dat de Da Vinci Jr een uiterst gebruiksvriendelijke printer is en daarmee ook uitermate geschikt is voor beginners. Zo hoef je als gebruiker bijvoorbeeld geen zaken in te stellen zoals de temperatuur van de printkop, want deze wordt namelijk bepaald door de rol met printmateriaal die je plaatst.

Een ander verkoopspunt van de Da Vinci Jr is dat hij bij verschillende resellers te krijgen is voor ongeveer 400 euro, waardoor het ook meteen een van de goedkoopste (vooraf geassembleerde) 3D-printers is op de markt. De combinatie van de relatief goedkope prijsstelling en het gebruiksgemak klinkt als een gouden combo, dus laten we kijken of het in de praktijk ook echt zo uitpakt.